Mapowanie potrzeb 50+
Mapowanie indywidualnych potrzeb to jeden z najważniejszych elementów przygotowania zajęć z osobami z pokolenia 50+. Pozwala na dostosowanie zakresu spotkań edukacyjnych do osobistych potrzeb i korzyści uznawanych za istotne. Mapowanie jest zatem kluczowym narzędziem zapewniającym skuteczność pracy Latarnika.
Stworzenie mapy potrzeb powinno być zatem tematem pierwszych zajęć w cyklu pracy Latarnika. Zidentyfikowanie obszarów zainteresowań oraz tematów ważnych dla pokolenia 50+ może odbywać się różnymi metodami: w trakcie rozmowy z uczestnikami zajęć, podczas wspólnej burzy mózgów czy tworzenia mapy myśli.
Doskonały przykład tego jak wykorzystać techniki mapowania potrzeb został niedawno opisany na latarniczym blogu Marioli Drosd Oświęcim lubi Internet. Przed pierwszym spotkaniem nowego cyklu zajęć Mariola poprosiła swoich podopiecznych o zapisanie na kartkach swoich oczekiwań względem latarniczych spotkań. W efekcie powstała kolorowa ściana pełna pomysłów, a wyniki zostały zaprezentowane w postaci ciekawej infografiki.
Mamy nadzieję, że pomysłowość Marioli Drosd zainspiruje innych Latarników do tworzenia własnych map potrzeb. O tym jak umiejętnie zdobywać informacje na temat zainteresowań uczestników zajęć można poczytać szczegółowo w Niezbędniku Latarnika.
Komentarze (2)
Świetna infografika do tematu. Gratuluję i chętnie skorzystam z tego pomysłu.
Świetna robota! Blog Marioli także.