Projekt został zakończony, zapraszamy na Latarnicy2020.pl

« wróć

Zakończenie III edycji warsztatów kompetencji cyfrowych

11 września 2018 roku w Pracowni Orange odbyło się uroczyste zakończenie i podsumowanie III edycji warsztatów kompetencji cyfrowych II stopnia. Ponad sześciomiesięczne spotkania z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi ukończyło 3 kursantów. Ostanie spotkanie uczestników III edycji było nie tylko okazją do wręczenia świadectw potwierdzających nabyte kompetencje, ale również wyrażenia bardzo pozytywnych opinii na temat przeprowadzonych zajęć. III edycja bezpłatnych zajęć rozpoczęła się 7 marca 2018 roku. W warsztatach II stopnia uczestniczyły osoby, które posiadały podstawową wiedzę z zakresu obsługi komputera i korzystania z Internetu. W ramach szkolenia odbyło się około 21 spotkań, każde po dwie godziny dydaktyczne, na których kursanci nabyli wiedzę i niezbędne kompetencje cyfrowe na poziomie średnio zaawansowanym. . Warsztaty kompetencji cyfrowych II stopnia miały na celu aktywizację osób w każdym wieku poprzez podniesienie ich kompetencji w zakresie posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi i inspirowanie do samokształcenia. Warsztaty kompetencji cyfrowych II stopnia prowadził Jacek Prądziński, Latarnik Polski Cyfrowej Równych Szans – trener kompetencji cyfrowych, lokalny animator, który inspiruje, uczy i pomaga w korzystaniu z narzędzi cyfrowych. Program warsztatów to pięć bloków tematycznych: Zasady pracy w środowisku MS Windows, korzystanie z zasobów Internetu – przypomnienie i uporządkowanie kompetencji. E-informacja – wyszukiwarki internetowe, serwisy informacyjne, fora internetowe. E-komunikacja – dwukierunkowa interakcja przez Internet. E-dokumenty – tworzenie, edytowanie i przechowywanie dokumentów w Sieci – praca z Dyskiem Google. E- usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną. Blok pierwszy to uporządkowanie i pogłębienie kompetencji cyfrowych, przypomnienie podstawowych umiejętności pracy w środowisku Windows w celu sprawnego i biegłego poruszania się w środowisku oraz poszerzenia zakresu kompetencji, które pozwolą na przygotowanie uczestników do pracy z nowymi technologiami cyfrowymi. Bloki drugi – piąty ukierunkowane są na wirtualną rzeczywistość, mają na celu pokazanie, że wszystkie aspekty mają swoje odzwierciedlenie w świecie Internetu. Nabycie cyfrowych umiejętności ma nie tylko zapobiec wykluczeniu technologicznemu, ale przede wszystkim ma za zadanie pomóc pokonać wszelkie bariery, które dotychczas uniemożliwiały realizację własnych pasji, korzystanie z dóbr kultury, swobodę korzystania z administracji publicznej.

« wróć
Komentarze 0

Ostatnie relacje