Projekt został zakończony, zapraszamy na Latarnicy2020.pl

« wróć

4 spotkanie EDYCJA 2

Lokalizacja zajęć * Województwo / miejscowość / miejsce Opolskie / Opole / Zespół Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki sala nr 9 znajdująca się na parterze. Czas zajęć * Data / godziny 18.11.2012 / 17:40-20:30 Wchodzę do szkoły, a tu nakurzone, ledwo co dostrzegam moich podopiecznych. Jak się okazało generalna wymiana instalacji elektrycznej jest winowajcą tego zakurzenia oraz borowania. Zatem zajęcia w pierwszej połowie przebiegały w można by rzec ekstremalnych warunkach ale daliśmy radę:D Następnie zaczęliśmy tworzyć foldery, podfoldery na pulpicie. Kolejnym etapem była zmiana ich nazewnictwa oraz usuwanie. Każdy z uczestników kuru musiał utworzyć minimum 5 podfolderów z nazwami jakie przyszły mu do głowy. Jak już wszyscy w miarę opanowali foldery (teczki, pudła itp., idt.) zaczęliśmy podłączać pamięci przenośnie/aparaty/komórki o których przyniesienie prosiłem na poprzednich zajęciach. Jednak przed przystąpieniem do ich podłączania dokładnie omówiłem co to takiego jest „Komputer” w systemie Windows ®. Osoby, które nie przyniosły aparatów kopiowały i przenosiły zdjęcia z bibliotek systemu Windows ®. Kiedy wszyscy się męczyli z wywoływanie apletu kopiuj, a następnie wklej pokazałem, że również możemy zrobić to przeciągając plik zwyczajnie łapiąc go kursorem myszy. Na sali zapanowała euforia i nawet było słychać „łał ale fajnie”:). Następnie część osób, która musiała wyjątkowo wcześniej wyjść przystąpiła do kartkówki po czym nastąpiło wręczenie dyplomów. Natomiast reszta kursantów przystąpiła do owocnej konwersacji i wymiany zdań za pomocą e-maila Google. Nauczyliśmy się również wysyłania i dołączania załączników. Następnie kartkówka online w atmosferze świątecznych kolęd z internetowego radia. Po kartkówce skromne wręczenie dyplomów i już można by rzec tradycyjna fotka pod logiem projektu i szkoły. W tym miejscu chciałbym zauważyć, że podczas zajęć również rozwiązywaliśmy, jeśli czas na to pozwolił problemy komputerowe z którymi borykają się moi kursanci w domu. Jakie wnioski na przyszłość wyciągnęła/-ął Pan(i) spotkania? Grupka, która została do samego końca jest ze sobą na ty, pomimo tego, że się poznali na kursie. Zatem w kolejnej edycji wprowadzę podobne zasady do tych, które obowiązują wśród wszystkich latarników i latarnić. Czyli zwracamy się do siebie na ty, a ja do Państwa per Pan, Pani. Przeprowadzanie ankiet/kartkówek początkowy i końcowych niesamowicie motywuje do prowadzenia kolejnych edycji i jest cennymi wskazówkami do poprawienia własnej osobowości oraz formy prowadzenia kolejnych zajęć.

« wróć
Komentarze 0

Ostatnie relacje